Problem z drukowaniem w sieci TCP/IP

Autor: raqs <raqs_at_polbox_ciach_.com>
Data: Mon 20 Aug 2007 - 15:12:38 MET DST

Witam,

Mam problem z drukowaniem w sieci.
Wygląda to tak: w podsieci za ruterem mam włączony XP He do którego
podłączona jest drukarka OKIC3200 przez USB. Na tej stacji
zainstalowałem usługi drukowania dla UNIX-a, innymi słowy serwer lpd.
Ruter WANem jest zapięty do reszty LANu. Przekierowałem ruch
przychodzący do portu 515 na adres kompa udostępniającego drukarkę.
Niestety, pomimo poprawnej konfiguracji klienta, nie udało mi się zmusić
drukarki do działania. Co ciekawe, gdy wysyłałem wydruk za pomocą
konsolowego polecenia lpr - działało.
Zainstalowałem sobie 3rd party soft - intelliscribe - niestety
komercyjny, z jego pomocą wydruki wychodziły. Niestety, minął okres
trialowy i znowu nie mogę drukować.

Ktoś może mi podpowiedzieć, co się dzieje?

pozdr

RAQ