Re: codzienny backup

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 16 Aug 2007 - 13:11:01 MET DST

strzeli pisze:
> Pod moje stanowisko pracy chce podpiac (lub nie;-) - albo usb albo wifi)
> dysk twardy.
> Dysk ten mialby byc backupem.

Dysk nie jest backupem. Jest jakoś tam zsynchronizowaną
kopią, ale ze względu na swój charakter nie jest wiarygodnym
nośnikiem kopii zapasowych.

> A Backup mialby wygladac nastepujaco: codziennie przed zamknieciem
> systemu/wylaczeniem komputera , z automatu ze tak powiem jakis
> program/ustawienie windows sprawia ze robi sie backup na ten dysk. Z tym ze

To będzie tylko aktualna, zsynchronizowana kopia, która nic
Ci nie da w momencie, gdy któryś plik się uszkodzi, a Ty to
zauważysz dopiero po miesiącu na przykład.

> Czy mozna tak zrobic? Jak tak to jakim programem? Drogi jest??

W pewnym zakresie wystarczają nawet tanie shareware,
np. Allway Sync. Kopiują tylko pliki które zostały
zmodyfikowane od ostatniej synchronizacji. Ale to
jest *synchronizacja*, a nie kopia zapasowa.

> Slyszalem tez ze takie zadanie mozna zaplanowac w windowsie? Czy trudno sie
> to robi? I Czy jest pewne? I czy moje wymagania zaspokoi (nadpisanie tylko
> uzywanych plikow).

Zależy od używanych narzędzi, ale owszem, w pewnym zakresie
można to zautomatyzować. Lepiej jednak poszukać specjalizo-
wanego narzędzia, które być może nawet w tle będzie robiło
kopię przez cały dzień, a nie tylko przed końcem pracy
(w którym to momencie człowiek może nie mieć chęci jeszcze
kilkanaście minut czekać, aż całość się zakończy).

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |