Re: zautomatyzowanie telneta?

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.syneticon.net>
Data: Thu 02 Aug 2007 - 16:21:39 MET DST

Karol 'Carlos' Cieśla schrieb:

> Sprawa ciekawa dosc... US Robotics ADSL Wireless Gateway 9106.
> Jak mialem Neostrade - dzialal bez problemu. Odkad mam net24 na linii
> tepsy - jest problem. Co 24 godziny (czyli podczas gdy netia zmienia mi
> adres IP) nastepuje zerwanie polaczenia i nie nawiazuje sie ponownie. W
> neo nie bylo problemu, mimo ze tez co 24 godziny zmieniali adres IP.
> Chodzi to na jakims linuxie/unixie - po zalogowaniu sie telnetem mozna
> odpalic shella co to sie zwie BusyBox.

Busybox to taki "program do wszystkiego" do malych urzadzen:

# busybox --help
BusyBox v1.00 (2006.03.27-00:00+0000) multi-call binary

Usage: busybox [function] [arguments]...
    or: [function] [arguments]...

         BusyBox is a multi-call binary that combines many common Unix
         utilities into a single executable. Most people will create a
         link to busybox for each function they wish to use, and BusyBox
         will act like whatever it was invoked as.

Currently defined functions:
         [, arping, ash, awk, basename, bunzip2, busybox, bzcat, cat,
chgrp, chmod, chown, chroot, clear, cp, crond, crontab, cut, date, dd,
df, dirname, dmesg, du, echo, egrep, env, expr, false, fgrep, find,
free, grep, gunzip, gzip, head, hexdump, hostid, httpd, id, ifconfig,
init, insmod, kill, killall, killall5, klogd, length, ln, lock, logger,
logread, ls, lsmod, md5sum, mesg, mkdir, mkfifo, mktemp, more, mount,
mv, nc, netmsg, netstat, nslookup, passwd, pidof, ping, ping6,
pivot_root, printf, ps, pwd, rdate, reboot, reset, rm, rmdir, rmmod,
route, sed, seq, sh, sleep, sort, strings, sync, sysctl, syslogd, tail,
tar, tee, telnet, telnetd, test, time, top, touch, tr, traceroute, true,
udhcpc, umount, uname, uniq, uptime, vconfig, vi, watchdog, wc, wget,
which, xargs, yes, zcat

U ciebie bedzie pewnie mniej wbudowanych programow.

Przede wszystkim stwierdz, czy mozesz zapisywac/zmieniac pliki na tym
urzadzeniu.

Zobacz tez, czy masz tam cos w rodzaju crona; jak tak, to bez problemu
powinienes cos zdzialac. A nawet jak nie ma crona, to mozesz odpalic cos
przy starcie w petli, o ile masz tam cos w rodzaju "sleep".

Chociaz pytanie juz pewnie nie za bardzo na ta grupe.

--
Tomasz Chmielewski