Re: raid 5 na 3 dyskach + widnows

Autor: Kajetan <no-mail_at_no-problem.pl>
Data: Wed 27 Jun 2007 - 00:48:34 MET DST

Użytkownik "milutki" <abu_debu@algrim.pl> napisał w wiadomości
news:f5qge0$seh$1@news.onet.pl...

> Po co mi RAID1 skoro aż 50% pojemności jest traconych a chcąc posiadać
> możliwośc rozbudowy systemu o dodatkowe dyski oraz dużą pojemność +
> bezpieczeństwo danych w przypadku utraty 1 dysku skłania mnie za wyborem
> RAID5.
> Nie widze tutaj innego rozwiązania które byłoby równie uniwersalne w moim
> przypadku.

Skoro pojemnosc ma dla ciebie znaczenie, dlaczego nie zainwestujesz w dwa
wieksze
dyski zamiast trzech mniejszych? Mirrroing wymaga dwoch dyskow, RAID5 wymaga
trzech.
Z mirroringu wyjmujesz jeden dysk i mozesz go przelozyc do innego komputera
i nie ma problemu. Z RAID5 tak nie zrobisz (zwlaszcza jesli kontroler jest
embedowany).

> Dlaczego ...?
> Nie zalezy mi na szybkości a na bezpieczeństwie.

Bo najczesciej to sa tanie kostki udajace sprzetowy kontroler, pomagajace
sobie
sterownikiem. Niewiele umieja, a dla ich tworcow priorytetem byla niska cena
a nie
jakosc. O szybkosci wogole nie wspominam, bo watpie zeby takie wynalazki
umialy
np. samodzielnie liczyc parity (wiec pewnie bedzie ja liczyl procesor).