Re: "Zniknięta partycja"

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Tue 19 Jun 2007 - 17:43:12 MET DST

In news:6e22.000000b9.4677eb66@newsgate.onet.pl , *a a* wrote:
> Teraz mam równe wartości, ale rozmiar partycji jest nadal zbyt mały. Wydaje
> mi się, że koniec LBA powinien mieć wartość 19456 254 63 podobnie jak
> partycji logicznej.

Niekoniecznie.
Zacząłem pisać, ale skoro Michała odpisał dałem spokój:
-------------
> Space conflict between the following two partitions
> 2 E extended LBA 2611 0 1 4865 111 30 36217533
> 5 L HPFS - NTFS 2611 1 1 4865 254 63 36226512 [Nowy]
No jest konflikt, początek dysku logicznego (5) w partycji rozszerzonej (2)
jest OK, przesunięcie o 63 sektory. Koniec natomist jest za daleko i wystaje
z partycji. Albo dyskowi logicznemu (5) trzeba zmienić 254 na 111 i 63 na 30
albo partycji rozszerzonej (2) trzeba zmienić 111 na 254 i 30 na 63.
W którą stronę, to zależy.
Mniej inwazyjnie będzie dostosować partycję do dysku logicznego, w oba wpisy
koniec na 4865 254 63, nie naprawiać bootsektora, i zobaczyć czy ruszy.
Potem odwrotnie, w oba wpisy wprowadzić koniec: 4865 111 30
nie naprawiać bootsektora, i zobaczyć czy ruszy.

> W opcjach Advanced opcja boot sector recovery jest dostępna tylko dla (5),
> przy
> czym: boot sector jest OK, backup boot sector jest bad.
Tu jest wątpliwość, czy BS jest dobry sam z siebie, czy po nieprawidłowym
naprawieniu na podstawie błędnych danych dysku logicznego.
-------------

Weż pod uwagę również skorygowanie dysku logicznego do partycji ext.
Bo jeśli to nabroił wkładany dysk, czy jego system, to raczej chyba zaczął
od 'naprawiania' dysku logicznego. A zgodność BS osiągnąłeś podczas
opisywanej przez siebie próby naprawy.

> Z BootIt-em coś mi słabo idzie, chyba zasadniczy jest
> tu brak opcji BootEdit (shareware), bo w Partition Work nie umiem znaleźć
> edycji wartości CHS.

MBR Work, czy jakos tak.

> A skąd. Wystarczyło samo podłączenie - taki numer mam już drugi raz,
> poprzednio demolkę wywołał dysk od laptopa, z którego chciałem zgrać dane.

A może samo podłączenie powoduje zmianę kolejności i próbę startu
z tego podłączanego.

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)