Re: Start->Uruchom - zachowanie listy

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Mon 18 Jun 2007 - 07:16:50 MET DST

In news:f53rb5$8u2$1@news.onet.pl,
*artiun* <artiun@spam.wp.pl> typed:

> Dzięki wielkie, to było to. Zrobiłem 2 restarty. Zmiana w rejestrze,
> restart. Wpis np. notepad. Restart. Po uruchomieniu widać wpis. Dzięki
> jeszcze raz.
> Tu jest 0. Ale ciekawi mnie dlaczego dla tych 2 wartości są inne typy
> kluczy :)

Tak na prawdę, to w większości przypadków ustawień Policies (a także dla
wielu innych kluczy) nie ma znaczenia, czy wartości będą binarne, czy dword.
Dotyczy do tych ustawień, które działają jak trigger:
JEST (wartość 1) - BRAK (wartość 0). Dzieje się tak dlatego, że nad
koncepcją rejestrów i jej realizacją pracowało kilka grup programistów
Microsoftu, które to grupy nie uzgodniły (!) między sobą wielu szczegółów,
m.in. standardu formatu triggerów.
Sprawdź, że ustawienia binarne dla opcji przytoczonych w poście także
działają, choć przyznaję, bardziej na miejscu będą tu wartości podane.
Jednakże zastosowanie pozycji dla wartości binarnej daje tu dodatkową
możliwość nie wpisywania samej wartości, co w zamyśle, ma sugerować
ewentualnemu "grzebaczowi_w _rejestrze", że pozycja ta jest nieustawialna i
aby coś zmienić, trzeba by wyciąć wpis... a tego może się przestraszyć. Jest
to działanie bardziej psychologiczne niż uzasadnione teorią rejestrów, ale
się sprawdza.
Więcej tu: http://fuhperfekt.republika.pl/rejestr1/rejestr1.html