Re: Zamiana profilu w XP

Autor: fijak <person_at_server.com>
Data: Thu 14 Jun 2007 - 18:18:02 MET DST

Daniel Strzalinski ośmielił się napisać:
> Witam,
>
> Porządkuję jednostki w sieci i mam sporo XP'kow, gdzie uzytkownicy
> pracuja na koncie administratora. I teraz pytanko, czy jest jakis szybki
> sposob na zrobienie z administratora uzytkownika z ograniczeniami i
> utworzenie nowego profilu systemowego administratora

zakladam ze nie masz AD. Tak wiec przygotuj sobie bata, dla dodania
nowego admina to bedzie:

net user nowanazwausera passusera /ADD
net localgroup Administratorzy nowanazwausera /ADD

analogicznymi poleceniami mozesz zmianic w jakich grupach sa aktualni
userzy, pamietaj jednak ze nowostworzony user nie bedzie zapewne mial
tych opcji jakie chcesz (bo nie ma domyslnie haslo nigdy nie wygasa)
Poczytaj w helpie, akurat to jest w miare dobrze opisane (np poprzez net
user /? ale rowniez w helpie helpiastym windy)