Re: Problem z DNS

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Tue 12 Jun 2007 - 23:56:01 MET DST

Użytkownik "Krzysztof Gibas" <killgore@pocztaKROPwpKROPpl.spam> napisał w
wiadomości news:f4mu93$edd$1@inews.gazeta.pl...

> No właśnie, trochę potem pogooglałem i to chyba jedyna rzecz zalecana
> na stronach MS, której nie spróbowałem. Z drugiej strony artykuł,
> który opisuje zastosowanie tego polecenia
> (http://support.microsoft.com/kb/811259/PL/) nie wspomina o
> symptomach, które napotkałem.

Wspomina, mimochodem jakby, ale fakt nie ma opisu wprost.
"Podczas uruchamiania programu Internet Explorer
może pojawić się następujący komunikat o błędzie:
Nie można wyświetlić strony "
Ale problem jest znany, często pojawia się po 'grzebaniu' w elementach
(kartach, protokołach) sieciowych. Po dodaniu karty (realnej lub
wirtualnej), a zwłaszcza po jej niepoprawnym usunięciu, po usunięciu
software, które wpięło się w LSP i nie przywróciło stanu początkowego.

Reszta to dedukcja na podstawie Twojego szczegółowego opisu:
Pingiem bada się kolejno, tak jak tu opisano:
http://support.microsoft.com/kb/314067/PL/
opisałeś, że działa ping na IP do zewnętrznego hosta (znaczyć może
że loopback, brama działają tym bardziej), a nie działa po nazwie.
Sprzet działa więc, sterowniki nieuszkodzone, protokoły
poinstalowane. Pisałeś, że ustawienia po przydzieleniu DHCP sprawdzone,
znaczy robiłeś pewnie ipconfig /all.
Z drugiego kompa działa, więc DNSy, hosty docelowe działają.
W międzyczasie napisałeś, że z hosts wszysto w porządku.
Inne możliwe przyczyny: awaria kabla (nie tyle awaria, co 'niestyk')
źle ustawione MTU, odpadają w obliczu tego:
ping/IP działa a ping/nazwa - nie.

Naprawienie Winsock jest stosunkowo łatwe do wykonania, mało możliwe
żeby coś popsuło, chyba, że masz jakieś egzotyczne sprzęty/software
robiące jakieś dziwne sprzężenia, które same się nie naprawią, ale
wtedy cóż reinstalacja ww. i tyle.

Jeśli nie przy pomocy netsh, to są też inne sposoby: lspfix.exe,
WinsockXPFix.exe, ręczne karczowanie Winsock2 w rejestrze, w skrajnych
przypadkach połączone z reisntalacją TCP/IP.

I jeszcze uwaga, każda z ww. metod wymaga (co już rzadko w XP się
spotyka) restartu komputera.

--
Pozdrawiam, Sławomir Stępniak, slaw1step@poczta1.1onet.pl (bez cyfr)