Re: Ramdysk

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 11 Jun 2007 - 08:36:36 MET DST

Tomasz Chmielewski pisze:
> Hmm, o ile sie nie myle, to livecd czytaja/dekompresuja z plyty CD/DVD w

Tak.

> locie. Ale faktycznie, rzeczy typu katalog domowy uzytkownika powinien
> istniec w formie zapisywalnej.

Właśnie.

> No tak, ale to juz jest wtedy zalezne od programu, a nie uzytkownika, i
> robi sie skomplikowane.

Generalnie zazwyczaj programista powinien najlepiej wiedzieć,
czego oczekuje :) Czasem bufor ma być faktycznie tymczasowy
i lepiej po prostu zaalokować go z pamięci, a czasem ma być
trwały (na przykład podczas zapisywania pliku, by w razie awarii
przywrócić poprzednią wersję) i w takim przypadku taka "optyma-
lizacja" powoduje utratę istotnej funkcji aplikacji.

> Przykladowo, nie ustawisz przegladarki, aby pliki, ktore sciagasz, mialy
> domyslnie taki atrybut - i dopiero jak stwierdzisz, ze dany plik jest
> cos warty, zapisac go na stale do katalogu "wazne".

Przyznam, że nie wiem po co ;)

> Inny przyklad: podczas kompilacji, tworzonych jest mnostwo malych plikow
> tymczasowych, a ich czas zycia czesto nie przekracza sekundy. Po co

Hm... Kompilatory mają zazwyczaj opcje optymalizujące to.
Na przykład w gcc jest opcja -pipe powodująca przesyłanie
danych między kompilatorem, optymalizatorem i asemblerem
za pomocą strumieni, bez pośrednictwa plików tymczasowych.

Poza tym programista może - jak pisałem - podpowiedzieć
systemowi, że pliki mogą równie dobrze nigdy nie trafić
na nośnik. Nie trzeba tu osobnego systemu plików.

> A juz w ogole programow, ktore tworza pliki tymczasowe, i zapominaja je
> sprzatnac, jest mnostwo - wystarczy zajrzec do %TEMP% czy podobnych
> katalogow.

A to inna sprawa trochę.

> No to wyobraz sobie, ze jednak ktos postanowil nagrac plyte DVD do tego
> ramdysku - wolalbys, aby DVD trafil do swapa, czy zeby system pozabijal
> wszystkie programy z braku pamieci?

Wolałbym, żeby pojemność RAM-dysku była tak ograniczona,
by to nie było po prostu możliwe :)

> No i na koniec - chwila refleksji nad duza popularnoscia programow typu
> "RAM cleaner" :)

Może nie refleksji, ino... ciszy ;)

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |