Re: Ramdysk

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.syneticon.net>
Data: Fri 08 Jun 2007 - 10:54:53 MET DST

Radosław Sokół schrieb:

> A możesz napisać w jakim celu?
>
> Pytam, bo nie doradzę (nie znam programów do obsługi RAM-dysków).
> Idea RAM-dysku umarła po prostu wiele lat temu, za wyjątkiem
> pewnych specyficznych zastosowań (typu systemy Live-CD).

Hmm, troche bedzie NTG, ale w systemach nie-Windows rzeczy typu ramdysk
sa b. popularne - czy to do zapisywania plikow tymczasowych, czy innych
danych, ktore nie sa jakos szczegolnie istotne, i po restarcie powinny
po prostu zniknac. I nie trzeba sie martwic o czyszczenie roznych
katalogow TMP, TEMP itd.

Tak wiec owe "idea RAM-dysku umarła po prostu wiele lat temu" to troche
na wyrost.

> Generalnie zawsze lepiej jest pozwolić systemowi buforować
> kod programu oraz dane w pamięci za pomocą zwykłych mecha-
> nizmów stronicowania, niż blokować na sztywno gigabajt RAMu.

Nie wiem z jakimi ramdyskami miales do czynienia, ale np. taki tmpfs nie
dosc, ze nie blokuje na sztywno pamieci (mimo ze ma przyznane np. 512
MB, to faktycznie zuzywa tyle pamieci, ile pliki w nim), to w dodatku
potrafi korzystac z systemowego swapa.

--
Tomasz Chmielewski