Re: kaszana z dyskiem

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Tue 29 May 2007 - 01:37:00 MET DST

Użytkownik "nati" <xxx@wp.pl> napisał w wiadomości
news:f3fcgf$m3b$1@inews.gazeta.pl...
> Niedawno pojawil sie przy starcie komputera monit: "blad we-wy nacisnij
> ctr-alt-del by zrestartowac". Troche grzebania z CHKDSK, ale ostatecznie
> parycje zalozone na nowo i nowo zainstalowany system.
(ciach opis)
> Dodam, ze wspomniany problem wystepowal tez z dyskiem Maxtor Fireball 40GB
> z procesorem Pentium II 450 MHz.

Pierwsza sprawa - na rzeczonych dyskach spod K.O. chkdsk /r - jaki wynik?
Wiele wskazuje na fizyczne uszkodzenie nośnika. Dysk się sypie powoli, ale w
końcu sypnie się dokumentnie.
Ja bym dał nowy dysk.
Acha, posprawdzaj napięcia, nie powinny się różnić więcej, niż o 5% od
wymaganych.
KONIECZNIE posprawdzaj kable transmisyjne łączące dysk z portem (to też może
byc przyczyną błędów we/wy i w ogóle problemów z dostępem do dysku, do
danych na nim), albo nawet je powymieniaj - miałem przypadek
"niewyjaśnionego" znikania dysków, pomogła wymiana kabli.

--
LH
1) Moze też byc tak, ze Twoje pakiety, hasla, loginy przechwytuje