Re: Win2k nie znajduje samego siebie

Autor: Tomasz Minkiewicz <tomasz.minkiewicz_at_interia.pl>
Data: Fri 25 May 2007 - 15:19:26 MET DST

On Fri, 25 May 2007 14:12:17 +0200, Michal Kawecki wrote:

> Dnia Fri, 25 May 2007 11:51:46 +0000 (UTC), Tomasz Minkiewicz
> napisa艂(a):

> [...]
> [...]
>
> No i mamy przyczyn臋. Przesu艅 wpis dotycz膮cy partycji z Windows na
> pierwsz膮 pozycj臋 w tabeli partycji. Teraz jest on najprawdopodobniej na
> pozycji trzeciej. W linuksowym fdisku - poleceniem f w zaawansowanych.

Niestety, to nie by艂o to.
Fdisk powiedzia艂: "Nothing to do. Ordering is correct already."
Zamiana partition(1) na partition(3) w boot.ini te偶 nie pomog艂a, a wr臋cz
pogorszy艂a - zamiast "007 - Inaccessible boot device", wyskakiwa艂
komunikat o brakuj膮cym ntoskrnl.exe i to na du偶o wcze艣niejszym etapie, bo
bluescreen 007 wyskakuje p贸藕no - ju偶 po za艂adowaniu kupy sterownik贸w.
Windows jednak poprawnie widzi t臋 partycj臋 jako pierwsz膮 i nie tu tkwi
problem.

> Nie no bez przesady. Przestan臋 telewizor w艂膮cza膰, wszystkiemu ten
> Microsoft jest winien ;->.

A jednak nie mam pewno艣ci, czy w tym przypadku Microsoft nie jest
winien. :)

Ta dodatkowa partycja, bez kt贸rej system dot膮d dzia艂a艂 zupe艂nie sprawnie,
nie dawa艂a mi spokoju. Nie mia艂em jednak specjalnej ochoty jej usuwa膰,
wi臋c pomy艣la艂em, 偶e na pocz膮tek spr贸buj臋 rozwi膮zania mniej drastycznego
i tylko zmieni艂em jej typ na 0 (Empty). Restart maszyny i... Windows si臋
podnosi, pokazuje pulpit i jest w pe艂ni got贸w do wsp贸艂pracy!
Dmijcie w tr膮by!!!
Aha. Skoro tak, to pobadajmy troszk臋. Restart maszyny, odpalenie linuksa,
zmiana typu trzeciej partycji z powrotem na 83 - Linux. Jeszcze jeden
restart, windows si臋 zaczyna podnosi膰... boot device inaccessible.
No to jeszcze raz...
0 - dzia艂a
83 - nie dzia艂a
0 - dzia艂a
83 - nie dzia艂a

Mo偶e czego艣 istotnego dla zagadnienia nie dostrzegam, ale jak dla mnie
wynika z tego wszystkiego, 偶e kluczowy dla powodzenia pracy z Windows
jest typ jednej obcej partycji, z kt贸r膮 Windows nijak i w 偶aden spos贸b
nie powinien mie膰 nic wsp贸lnego. 8-O

> Fixmbr mo偶esz spokojnie wykona膰. Fdisk /mbr tak偶e. To o czym piszesz to
> znany b艂膮d fdiska, poprawiony kt贸r膮艣 poprawk膮 dla Win98, ale on nie
> wp艂ywa na spos贸b wykonania polecenia fdisk /MBR a jedynie niepoprawnie
> wy艣wietla wielko艣膰 partycji.

Eeee... nie w膮tpi臋, 偶e masz racj臋, ale u偶y艂em dosowego Ranish Partition
Managera - on rozmiary dysku i partycji pokazywa艂 poprawnie. :)

W ka偶dym razie problem usuni臋ty. Ju偶 wszystko dzia艂a. Mo偶e nie ca艂kiem
idalnie, ale r贸wnie dobrze jak dot膮d, co mnie satysfakcjonuje.
Dzi臋kuj臋 za pomoc.

--
Tomasz.Minkiewicz@interia.pl