Re: Czy jest to możliwe???

Autor: fijak <person_at_server.com>
Data: Tue 22 May 2007 - 01:20:19 MET DST

fuks ośmielił się napisać:
> Czy jest możliwe złamanie hasła administratora

administratora lokalnego?
  na kompie system WinXP
> zarządzanym z domeny i z ograniczonymi prawami użytkownika.
> Wydaje mi się że jest to nie do obejścia, gdyż nie da się zainstalować żadnego
> narzędzia które pozwoliłoby na zrobienie czegokolwiek. W dodatku komp nie ma
> stacji dyskietek. W Biosie też nic nie można zmienić gdyż jest hasło.
> Nie chodzi mi o szczegóły lecz o samą ideę.

bootowanie z fdd lub cd (bootowanie trzeba ustawic w biosie, jelsi
haslo, to bateryjka/zworka - i hasla nie ma) do tego mozna uzyc
http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

przelozenie dysku do innego kompa, sciagniecie hashy i lamanie ich przez
Bog wie ile dni (bylo cos takiego jak pwdump i lc3crack czy jakos tak)

wlozyc plytke z winda (tez bootowanie z cd lub fdd) i zapodac
naprawianie systemu i przy instalowaniu w odpowiednim momencie nalezy
nacisnac Shift+F10 i dostajemy konsole z uprawnieniami administratora :)
testowalem na 2k i xp, no a jak mamy konsole to np zapodajemy "control
userpaswords2" i mamy zarzadzanie uzytkownikami i np dodajemu swojego
admina (nalezy proces naprawiania koniecznie dokonczyc)

Zapewne isniejej jeszcze wiecej metod

jesli bylyby uprawnienia uzytkownika zaawansowanego to mozna
pokombinowac z uslugami ktore znajduja sie w ProgramFiles bo tam wtedy
mamy zapis (np antywir, lub mdm) i podlozyc jakis soft (usluge) ktora
nam pozwoli odpalic konsole