Re: Sharowanie plikow w sieci pomiedzy Vista a XP - problem

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 22 May 2007 - 00:24:29 MET DST

Dnia Mon, 21 May 2007 09:19:48 +0200, Jakub Wronski napisał(a):

> Witam,
>
> Posiadam w domu siec, w ktorej funkcjonuja sobie dwa komputery - stacjonarny
> z zainstalowanym XP Professional i notebook z zainstalowanym Vista Home
> Premium. Chcialbym miec mozliwosc przerzucania po sieci plikow pomiedzy tymi
> dwoma komputerami, ale niestety, mimo wielu prob, nie udalo mi sie uruchomic
> udostepniania plikow w zadna strone.
>
> Czy ktos moze przypadkiem walczyl z takim problemem i udalo mu sie go
> rozwiazac? Bylbym wdzieczny za pomoc (i przy okazji wziecie pod uwage faktu,
> [...]

Na komputerze z XP włącz proste udostępnianie plików w zaawansowanych
Opcjach Folderów, a w Viście zajrzyj do "Network and Sharing center" i
tam ustaw sieć lokalną jako "private network", a także włącz "network
discovery", "file sharing", "public folder sharing" i wyłącz "Password
protected sharing". Na koniec udostępnij coś na obu komputerach.

Na wszelki wypadek dopowiem, że sieć lokalna powinna być chroniona przed
dostępem z zewnątrz jakimś routerem, jeśli jest inaczej to nic w niej
nie udostępniaj.

P.S. Nazwy angielskie, bo taką mam Vistę, a nie chcę w błąd wprowadzić.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/