uszkodzony NTFS jako kopia `dd` - odzyskiwanie;

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Mon 21 May 2007 - 00:08:51 MET DST

hej!

uszkodzil mi sie dysk twardy; w efekcie pod windowsami nie widzialem
zadnej partycji gdy dysk byl zamontowany przez przejsciowke USB; na
tej samej przejsciowce dysk udalo sie przejrzec pod Linuksem; byly
dwie partycje sda1 i sda5 - z czego sda5 podmontowalo sie pod Linuksem
w trybie RO z jakims zgrzytem (nie zgadzaly sie flagi partycji, czy
cos w tym stylu), a sda1 nie chcialo sie podmontowac; zatem zrobilem
sobie `dd` z pominieciem bledow - ktore faktycznie byly - sektory sie
nie chcialy czytac, powodowalo to restart dysku w przejsciowce USB,
etc.; w koncu jednak plik sie utworzyl, rozmiar odpowiada partycji,
tylko nie ma tych kilkunastu nieczytajacych sie sektorow (srodek dysku);

zatem mam teraz plik zrobiony poleceniem `dd` pod Linuksem; montowanie
tego dysku konczy sie seria komunikatow o bledach flag NTFS, ale w
koncu stwierdza, ze mimo bledow montuje readonly; niestety proba ls
na lokalizacji montowania powoduje blad sterownika do NTFS - mowi mi,
ze obiekt ma zla wartosc i `ls` sie nie udaje;

czym moglbym odczytac dane z tego pliku? bardzo wolalbym uniknac
ponownego wrzucania tego pliku na dysk fizyczny jako partycje i
probowanie odzyskiwania danych w ten sposob; jakie narzedzie bedzie
umialo odzyskac pliki z partycji zapisanej w postaci pliku z `dd`?

pzdrv;
adas;