Re: Dwa XP na jednym dysku i bootloader na USB

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Sat 19 May 2007 - 16:26:25 MET DST

Osoba podpisana jako JoteR <joter@pf.pl> w artykule
<news:f2midb$bjg$1@nemesis.news.tpi.pl> pisze:

> Za PRL-u nie było jeszcze Win9x.

Ale były, zanim nastała IV RP.

> Co prawda nie było też dostępnych
> narzędzi, pozwalających założyć więcej niż jedną podstawową.

Diskedita też nie było? Mnie rozpowszechnienie programów do partycjonowania
i disk managerów kojarzy się z pojawieniem dysków 40 MB, czyli większych,
niż pojedyncza partycja, jaką mógł obsłużyć DOS 3.30. Był to zatem rok 1987,
jednak już wcześniej pojawiały się problemy z obsługą dużych dysków, więc
programy takie też już wcześniej musiały się pojawić. Zobacz sekcję "Early
Size Barriers and Limitations" w artykule:
http://www.dewassoc.com/kbase/hard_drives/hard_drive_size_barriers.htm

> A da się bez grzebania hexeditem?

Jak dobrze poszukasz, to się na pewno jakieś narzędzie znajdzie - może
jakieś napisane świadomie bez ograniczeń, a może jakieś niedorobione
pozwalające na takie hece.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)