Re: Winterm - bawil sie ktos ?

Autor: redsoon <redsoon_at_gmail.com>
Data: Fri 18 May 2007 - 06:42:09 MET DST

On 21 Kwi, 13:17, "Kajetan" <no-m...@no-problem.pl> wrote:

> CitrixMetaframe, pozatym jest jeszcze Jetro CockpIT.Citrixjest swietny,
> tyle ze z reguly
> drozszy niz normalne rozwiazanie z grubymi klientami.

Drobne sprostowanie się należy (tak się mi wydaje). Citrix
Presentation Sever (znany wcześniej pod nazwą Citrix MetaFrame), to
rozwiązanie, które obecnie (najnowsza wersja 4.5) funkcjonuje tylko w
środowisku Windows Serwer 2003. Jego wcześniejsze odsłony pracowały
także na innych OS'ach.

Jednorazowy wydatek zgadza się, że jest droższy niż tradycyjne
rozwiązanie. Jednak w ogólnym rozrachunku (np. 2, 3 lat) zdecydowanie
niesie korzyści. Jako urządzenia terminalowe (gdyż Citrix to tylko
Soft) można użyć np. Wyse czy Igel, lub po prostu stare PCety. Łącze,
minium 56kbps, co w dzisiejszych czasach wydaje się śmiesznym
wymaganiem.

Najkorzystniejszym jest zastosowanie tego rozwiązania w przypadku
około 100 punktów dostępowych. Choć przyznaję, że znam rozwiązania
funkcjonujące tylko dla 20 - 50 aktywnych użytkowników.

Serwer terminali Windows pierwotnie powstał czerpiąc ideę właśnie z
Citrixa. W przypadku jednego serwera z usługami terminalowymi sam
Windows daje radę, oczywiście jeżeli całe środowisko pracy jest
homogeniczne, co zdarza się raczej rzadko. Kiedy jednak chcemy tym
sprawnie zarządzać, mieć lepszą kontrolę nad tym rozwiązaniem, a do
tego uwolnić się od systemu w jakim pracuje nasz użytkownik końcowy,
właściwym wyborem okazuje się Citrix.

Jeżeli masz ochotę sprawdzić jak to działa to pod adresem www.citrix.com.pl
znajdziesz możliwość przetestowania tego narzędzia, bez potrzeby
instalowania czegokolwiek.

Pozdrawiam

--
Redsoon