Serwer Longhorn Beta 3 - wolna sieć LAN dla stacji Win98,DOS

Autor: Artur Zgadzaj <artur.zgadzaj_at_wp.pl>
Data: Sun 13 May 2007 - 19:03:14 MET DST

Stacje Windows XP,Vista,2000,2003 inny Lonhorn - dostęp sieciowy szybki.
Stacje Windows 98,ME,DOS - dostęp sieciowy bardzo wolny.

Dla starszych systemów na stacjach dostęp sieciowy bardzo powolny w
niektórych operacjach, jak np. kopiowanie plików ciągłych, tak że nie da
się praktycznie pracować z Win98 sieciowo na serwerze Longhorn.

Testowałem to za pomocą prostego, starego narzędzia "PC Magazine LAN
Labs Benchmark Series" i porównałem to na tym samym sprzęcie,
infrastruktury sieciowej, lecz raz z serwerem "Longhorn", a drugim razem
z serwerem "2003". W pakietach "16K Byte Blocks" jest problem z
"Sequential Write" oraz "Random Write", które to parametry są około 30
razy mniejsze (wolniejszy) z serwera "Longhorn" względem "2003".

Jak na 2003 było np. w teście 30Mbps tak na Longhorn było 1Mps, a
powinno być przynajmniej 30MBps, bo dla pozostałych parametrów jak
"Sequential Read" oraz "Random Read" było w porządku. Co ciekawe praca
na pakietach 512Bytes i 4K Bytes była bez zarzutu tak w odczycie, jak i
zapisie. Oznacza to dobrą pracę na rekordach, ale nie przy kopiowaniu
plików o większych rozmiarach jak 4KB.

Wiem, że w Longhorn zaimplementowano "Next Generation TCP/IP Stack",
lecz nadal nie wiem jak to rozwiązać abym miał zgodność w wydajności ze
starszymi systemami, nawet kosztem super wydajności dla najnowszych
systemów.

Do tej pory próbowałem:
-----------------------

1. Zamienić w rejestrze systemowym następujące wpisy:
       KEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrenetControlSet\Services\Tcpip\Parameters

     z serwera 2003 do servera Longhorn

     To nie rozwiązało problemu.

2. Dodać nowe wpisy w rejestrze:

   HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrenetControlSet\Services\Tcpip\Parameters

      Tcp1323Opts REG_DWORD 3
      GlobalMaxTcpWindowSize REG_DWORD 4000000, decimal
      TcpWindowSize EG_DWORD 163840, decimal

       ( Info from page:
            http://www.psc.edu/networking/projects/tcptune/ )

      To nie rozwiązało problemu.