Re: Image For Windows - how to ....?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 08 May 2007 - 22:23:42 MET DST

Dnia 8 May 2007 12:41:44 -0700, vector napisał(a):

> Witam!
> Próbowałem tym programem przenieść system na nową partycję. Dokładnie
> mam dwie po 20GB i chciałem przenieść system na jedną 40GB kasując
> dwie dwudziestki. Zrobiłem tak:
> - wykonałem kopię systemu do pliku IFW (*.img),
> - przerzuciłem dane z pozostałych partycji na bezpieczne dyski,
> - odpaliłem instalator XP i skasowałem wszystkie partycje na HD0,
> - utworzyłem nowe 40GB pod system i sformatowałem,
> a że kopie systemu są na RAID0 więc musiałem zainstalować system,
> utworzyć drugą partycję z pozostałej części dysku i przenieść na nią
> [...]

Czekaj - znaczy, masz już przywrócony system, tylko chcesz mieć go na 40
GB zamiast na 20 GB? To o ile to jest partycja NTFS, po prostu uruchom
system, odpal wiersz poleceń cmd.exe i wykonaj diskpart.exe | select
disk 0 | select partition 1 | extend | extend filesystem. A na
przyszłość do takich nieco bardziej skomplikowanych zadań używaj
Bootpart. Obrazy tworzone przez Image for DOS/Windows oraz Bootpart są
kompatybilne. Właściwie to teraz też możesz użyć Bootpart zamiast
diskpart do powiększenia tej partycji, tym bardziej jeśli jest to
partycja FAT32, której diskpart nie tyka.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/