Re: Dwukropek w nazwie katalogu

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 03 May 2007 - 00:57:34 MET DST

Konrad Szkudlarczyk <ROT13_xbaenqfmxhqynepmlx_ROT13@poczta.fm.INVALID>
napisał(a):
> Ej no, jak Windowsa napisano w c (?), to jakiś 'haczek' na Windowsa
> też w c można. :-) Tak nawiasem mówiąc, dwie godziny guglam na ten
> temat i doguglałem się czegoś o nazwie "File System Filter Drivers",
> co pewnie by spełniało moje oczekiwania (tzn. jeśli rozumiem zasadę
> działania, program mógłby otwierać pliki w katalogu o nazwie "http:",
> a co pod spodem i jak by się to działo, to problem 'filter drivera'),
> jednak oczywiście nie jest rozwiązaniem na moją miarę, a także trochę
> "armata na muchę".
> [...]

Jest napisny głównie w C++ ale tutaj akurat nie ma to znaczenia. Czasem
rzeczywiście można napisać sobie jakiś programik i ominąć w ten sposób
jakieś zabezpieczenia (np. menedżer zadań ma głupie zabezpieczenia na nazwy
procesów, np. nie da się zabić csrss.exe nawet jeśli byłby to tak naprawdę
notatnik). Tutaj problem jednak jest bardzo niskopoziomowy i właśnie dopiero
jakiś sterownik by pomógł. A to już nie to samo co wywołanie sobie jakiejś
funkcji WinAPI w kilkulinijkowym programiku w C/C++.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/