Re: Struktura plików na dvd Visty

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Tue 24 Apr 2007 - 11:52:31 MET DST

Dnia 4/24/2007 11:39 AM, Użytkownik Radosław Sokół napisał:

> Bez przesady. Efekt działania wielu operacji można łatwo
> przewidzieć lub przynajmniej oszacować ryzyko niepożądanego
> wpływu na system.

Masz urządzenie z kabelkiem i płyte z softem. Co mam zrobić żeby sie
dowiedzieć czy mój system po tym wstanie czy nie?

> Takie coś dzieje się tylko na skutek przypadkowego zapisu
> na dysku (na co czasem pomoże jedynie formatowanie uszkodzonej
> partycji) lub ustawienia jako sterownika typu "boot" czegoś,
> co się wiesza (a więc samodzielne zamordowanie systemu na
> własne życzenie).

A jak mam to zrobić żeby tak sie nie działo? Instalka moja nie jest,
nawet nie wiem co ona robi.

> Podstawowy skutek uboczny: katalogi Documents and Settings
> czy Program Files lubią się "gryźć", gdy oba systemy jak C:
> widzą tę samą partycję.

Odkąd XP ma SP2 to po instalacji na dowolnej partycji jest ona partycją
gówną, ale nie wymusza żeby to zawsze była pierwsza partycja. Kiedyś
jeszcze, za czasów W2k system zainstalowany na D: (druka partycja
podczas instalacji) zamieniał się z C po zainstalowaniu. I wtedy był
smietnik.

> Co nie oznacza, że to jest rozwiązanie dobre i
> poza krytyką.

"Krytykowac - dowieść komuś że nie robi czegoś tak, jakbym to zrobił ja
gdybym potrafił" ;)

> Do tego notebook się marnie nadaje -- chyba, że musisz
> z nim jeździć do tych urządzeń...

No niestety musze.

> A zapłaciłeś? Bo raczej zapłaciłeś za okrojonego OEMa
> dostosowanego silnie przez producenta sprzętu. "Normalny"
> OEM (kupowany luzem choćby ze składakami) kosztuje nieco

Masz racje, ale - gdzie jest to dokładnie napisane? Bo przeczytałem
wszystkie papiery do swojego komputera (Toshiba Tecra A7) i nie
znalazłem informacji że mój system to jakaś uboga czy okrojona wersja. A
napewno tak jest, skoro nie mogę korzystać np z przywracania systemu tak
jak to oferuje instalka XP po wystartowaniu z CD.

Tylko że jedyny napis jaki znalazłem to "Windows XP Professional OEM", a
tu słowa o tym nie ma.

Dlatego też nie widze żadnych powodów dla których miałbym się
powstrzymywać przed zrobieniem sobie normalnego nośnika instalacyjnego.

I wątek powstał z pytania czy dla Visty będzie się dało to zrobić tak
samo, jak dla XP.
Bo tu dochodzi jeszcze jedna sprawa: Cista to w końcu nowy system i
zawsze jakby co to chciałbym mieć mozliwośc jego sensownej naprawy; bo
teraz jedynym powodem dla którego jeszcze tego laptopa nie zamówiłem
jest właśnie kwestia systemu.

> więcej, a pudełkowy system, wobec którego masz już pełne
> prawa -- dwukrotnie więcej.

Tu cena wynika już z braku takiego przywiązania do sprzętu jak w OEM, no
i mam mozliwośc kupienia BOXa ot tak - bez niczego. OEMa bez komputera
kupić nie moge.

--
Pozdrawiam                                    #  | _ \| __|/ __|/ __|
Paweł Konarski (k p a w e l @ o n e t . p l)  #  |  _/| __|\__ \\__ \