Re: Winterm - bawil sie ktos ?

Autor: Kajetan <no-mail_at_no-problem.pl>
Data: Sat 21 Apr 2007 - 13:17:52 MET DST

Użytkownik "Fantom" <szczukot@SPAM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:f0atho$qlb$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> (zarowno baza jak i exe). Wkurza mnie ciagle kupowanie kompletnych
> stanowisk
> za okolo 2-2,5 tys zl (nowe, najslabsze w sumie co mozna kupic z LCD i Win
> XP), do tego ciagle problemy z setkami HDD sie sypiacymi, ktore wogole tam
> nie sa potzrebne.
> No i uslyszalem, ze moje problemy moze rozwiazac cos takiego jak WinTerm.
> Moze mi ktos cos o tym opowiedziec z doswiadczenia ? Po ile mnie wiecej
> trzeba wydac na taka koncowke (lacznie z licencjami itp) ? Finansowo sie
> bardziej oplaca ? A jakie sa inne plus/minusy ?

To o co pytasz, nazywa sie serwerem terminali Windows. To wbudowana
funkcjonalnosc
w Windows 2000 i 2003 Server, umozliwia korzystanie z zdalnego pulpitu na
jakims urzadzeniu
ktore z grubsza przypomina PC. Na dobra sprawe wystarczy ci jakis ogryzek
bez dysku twardego,
natomiast z kostka CF z jakims linuxem na pokladzie (a w wersji ultra moze
byc wogole bez tego).
Nie potrzebujesz tez licencji na system operacyjny na kliencie, wiec 600zl
za XP odpada.
Niezbedne jest za to: dobry sprzet na serwer (w zaleznosci od ilosci
klientow), dobrze dzialajaca siec,
licencja na Server 2003, licencja CAL i TS CAL dla klientow.Oczywiscie, twoj
program musi dzialac
na terminalu, przetestuj to wczesniej :-)
Rozsadnie tez kupic dwa serwery i zrobic na nich NLB zeby nie miec problemow
jak jeden padnie.

> ps. I jeszcze obilo mi sie cos takiego jak Cytrix.

Citrix Metaframe, pozatym jest jeszcze Jetro CockpIT. Citrix jest swietny,
tyle ze z reguly
drozszy niz normalne rozwiazanie z grubymi klientami.