Re: Wymagania MS Exchange

Autor: Kajetan <no-mail_at_no-problem.pl>
Data: Tue 17 Apr 2007 - 01:11:33 MET DST

Użytkownik "Papik" <papikUSUNmnie@astercipy.net> napisał w wiadomości
news:slrnf2634n.96l.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl...

> Wiec na Mail Storage sugerujecie RAID 10, na pozostale uslugi (jak backup)
> RAID 5 ? :)

Nie szalalbym z tym RAID-10, AFAIK bedziesz mial tam <100 userow.
RAID-1 starczy.

> W obecnej chwili sam backup poczty TYLKO 4. userow to 64GB danych na
> Maildir w
> RAID 1. Linux daje rade bez najmniejszego zajaknienia ale niektorzy
> ubzdurali sobie grupowe kalendarze, przypomnienia i inne dobrodziejstwa
> Exchange.

:-)

> Ja jedynie chcialem AD i wspolne backupy, bo serwer przeznacozny na
> backupy
> ledwo zipie (wiekowo).
> Wylukalem maszyne za 27k z dyskami SCSI + opropgramowanie Premium, bo sie
> programisci uparli na SQLa, ktory w premium jest od reki (roznica
> standard/premium ~1000zl).
> Nie wiem jeszcze czy Exchange Enterprise jest w premium, czy to osobna
> bajka, dzisiaj bede zglebial temat :)

Dwie sprawy - ad. SQL - jesli devele chca tylko sobie porzezbic w nim z
nudow (tj. testowac,
eksperymentowac itp, ale nie uzywac produkcyjnie) to poszukaj SQL Developer
Edition,
kosztuje jakies grosze, na pewno mniej niz 1000zl.
O, prosze - http://www.promise.pl/sklep/pages/product.aspx?pid=37008&hid=0

Druga - SBS to ogryzek, na Exchange EE nie masz co liczyc - to kosztuje
AFAIK w okolicach
35000zl, czyli o rzad wielkosci wiecej niz licencja na SBSa.