Re: Wymagania MS Exchange

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Sun 15 Apr 2007 - 22:48:58 MET DST

On Sun, 15 Apr 2007 21:16:06 +0200, Kuba Glebicki wrote:

> Potwierdzam, dyski i RAM są istotniejsze, ze wskazaniem na dyski - kup
> najszybsze na jakie Cię stać. U mnie (poczta na 180 userów, ilość szybko
> rosnąca) mam 2xXeon 3.0, 4GB RAM i szybkie dyski (FC, 15k, RAID5).
> Procesory się nudzą, średnie zużycie pamięci to jakieś 1-1,5GB ale dyski
> mają co robić.
> Pozdrawiam,
> Kuba

Dlatego dla Exchange i SQL Servera nie należy stosować RAID-5. RAID-5 nawet
przy wspomaganiu sprzętowym bez dużego cache macierzy jest średnio wydajny.
Obliczenia sum kontrolnych są dość "zajmujące" dla procesorów kontrolera
czy CPU na płycie (przy RAID software'owym).
Polecany przez kolegów BBWC jest dobrym pomysłem, ale przy dużym
wykorzystaniu poczty potrzebny jest NAPRAWDĘ duży cache - przy dużych
store'ach (powyżej 100GB) cache 512-1GB jest w sam raz.

--
Pozdrawiam
Piotrek