Re: Windows 2000 SMB z SQL - wydajnosc dyskowa -- masakra panowie

Autor: Kajetan <no-mail_at_no-problem.pl>
Data: Sat 14 Apr 2007 - 19:58:15 MET DST

Użytkownik "Marek" <joozek12WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:3ea2.00000079.4620afc2@newsgate.onet.pl...
> Witam,

> Przegooglałem już poł internetu, natknąłem się na pare wątków w których
> ludzie
> piszą, że instalacja SQL Servera wyłączała jakies keszowanie pod W2K ale
> nie
> udało mi się znaleźć rozwiązania.

No tak, cache'owanie zapisu sie wylacza dla bezpieczenstwa - szczegolnie dla
baz danych,
jesli kontroler nie ma BBWC (Battery Backup Write Cache).
Teraz kontroler czeka na potwierdzenie z dysku o zapisie kazdej 'partii'
danych, jesli mialbys
wlaczony write cache, to kontroler raportowalby systemowi zapisanie bez
weryfikacji.
W wypadku naglego padu pradu, system bedzie przekonany ze cos sie zapisalo
(bo kontroler
powiedzial ze tak) a tymczasem te dane po prostu znikna. Rozsadne
rozwiazanie - kup modul
BBWC (nie wiem jak sie nazywa w Dellu).

> Ma ktoś jakiś pomysł ? Ew. jeśli ktoś z Was ma windows 2000 z SQL-em i
> mógłby
> mi powiedzieć jaki jest przeciętny zapis na dysk , byłbym wdzięczny.

Patrz wyzej.