Re: Bios wykrywa, windows nie wykrywa.

Autor: <kubaraWYTNIJTO_at_autograf.pl>
Data: Thu 12 Apr 2007 - 21:37:47 MET DST

> Czy te niewidoczne dyski to są dyski SATA? Najlepiej podaj trochę
> informacji o swoim sprzęcie. Płyta główna, dyski, etc. Chodzi o to, że
> jeśli dyski w ogóle nie są widoczne ani w diskmgmt.msc ani w
> diskpart.exe, to albo jest to problem sprzętowy, albo wskazuje to na
> brak/wyłączone sterowniki do kontrolera dysków. Najlepiej byłoby
> sprawdzić to jakimś trzecim narzędziem uruchamianym niezależnie od
> istniejącej instancji Windows. Na przykład programem producenta
> uruchamianym z CD/dyskietki. Tu są linki do takich programów:
> http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 .
Dzięki za sugestię ze sterownikami-wywaliłam wszytskie i po restarcie znalazł
sobie i zaskoczyło.Jednakże to dotyczy dysków na pierwszej tasmie.Jesli chodzi
o druga to tych dysków(nie pisałam o tym)nie widzi ani bios ani
windows.Natomiast pojawia mi sie komunikat ze ma dalej jakis problem z
kontrolerami IDE/ATA/ATAPI. I że wystąpił bład podczas instalacji urządzenia-
"sterownik nie jest przeznaczony dla tej platformy".Chodzi o pozostały dysk-40
gb Seagate barracuda 7200.7.Zazwyczaj Windows sam sobie z tym radził. W
menadzerze urządzeń w kontrolerach jest żółty wykrzyknik i komunikat - nieznane
urządzenie. Tak więc jak sadzę potrzebuję sterownik
- Kontroler VIA Bus Master IDE.Zrobiłam sobie scan na http://driveragent.com/ i
to się potwierdza.Mały jednakze problem - nie do konca jestem pewna jaką mam
płytę głowną bo wymieniałam a generalnie raczej do niczego to nie jest
potrzebne bo windows sam sobie wyszukiwał co mu potrzebne. Głowy nie dam sobie
uciąc ale najprawdopodobniej jest to Gigabyte GA-7VT880-RZ. Jakie sterowniki
zainstalować bo jest tego tyle no i na dodatek nie wiem na pewno odnośnie
płyty. Nie ma jakis bardziej uniwersalnych sterowników-"w pakietach";) nie do
konkretnej płyty?
Dzięki
Ag.