Re: LAN, nagrywanie DVD, a wydajnosc dysku

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 10 Apr 2007 - 16:08:36 MET DST

** m7marek wrote:

> Mam taki problemik.
> Nagrywam sobie płytę DVD, aż tu nagle ktoś w sieci lokalnej zaczyna
> cos od mnie kopiować przez otoczenie sieciowe. No i dysk choć ma
> maksymalny transfer 80MB/s, a sieć tylko 100Mbit/s, to nie wyrabia,
> bo głowica skacze po całym dysku. I w efekcie płyta nagrywa się
> kiepsko, a na pewno b.długo, bo bufor nagrywaki jest co chwilę pusty.
> Czy jest jakis sposób aby zmniejszyc priorytet uzytkownikom w sieci,
> abym nie tracił wydajności lokalnie.

Tzn. możesz założyć ograniczenie transferu dla tych usług.

http://www.netlimiter.com/

Ale limit dotyczy tylko transferu, nie liczby otwieranych plików czy
jednocześnie pobieranych - jeżeli ktoś zechce to pewnie nawet z
ograniczeniem transferu będzie mógł obciążać Ci maszynę np. wysyłając
dużo absurdalnych zapytań o pliki itp. Chyba nawet niespecjalnie da się
to kontrolować w Windows XP.

> Ostatecznie jakiś prosty sposób poza odpięciem kabla, na chwilowe
> odcięcie uzytkowników. Bo teraz recznie zbijam sesje użytkowników
> przez fsmgmt.msc.

A nie da się zatrzymać usługi "Serwer"?

> I drugi problemik podobny, niektórzy zamiast cos kopiowac ode mnie po
> kolei, to kopiują jednośnie kilka plików na raz i po pierwsze wcale
> to nie trwa szybciej,

J/W