Re: Instalacja karty w WinXP

Autor: V <marcin_mail2005WYTNIJTO_at_yahoo.pl>
Data: Fri 06 Apr 2007 - 02:15:18 MET DST

> Bo pewnie wsadziłeś kartę *przed* wyłączeniem w BIOS zintegrowanej.

Ale co ?
Cale problemy z karta ? Nie sadze, by wsadzenie karty do komputera i od razu
wejscie do BIOSu i wylaczenie karty wbudowanej mialo jakiekolwiek znaczenie.
Dowod ponizej...

> Nie pomoże bo są standarty dla portu joy'a i MPU-401 nie mające nic
> wspólnego z COM czy LPT

Dlatego pisalem o akcie desperacji i uwolnieniu wszystkiego, co tylko mozliwe
dla Windy. Niekoniecznie powiazanego ze soba na poziomie sterownikow, ale byc
moze przerwan czy czegokolwiek innego, o czym moge nie wiedziec. Wszelki wypadek
nie boli.

> Wyjmij tą kartę, włącz PC i zabroń w BIOS obsługę zintegrowanej.
> Odinstaluj sterowniki do wszystkich kart muzycznych w trybie awaryjnym
> windows.
> Wyłacz kompa, wsadź kartę.
> Windows powinien zainstalować stery lub ich zażądać.

Oczywiscie powyzszy sposob nie zadziala, bo jesli wyjme karte i wlacze kompa bez
niej, to jak mam usunac sterowniki, skoro system automagicznie je usunie z
listy, gdyz karty... nie bedzie. Nawet w trybie awaryjnym.
Zrobilem nieco inaczej:
* z karta (ale z wylaczona wbudowana) odinstalowalem w Windzie sterowniki karty PCI,
* wylaczylem komputer, wyjalem karte,
* wlaczylem komputer, w BIOSie wlaczylem integranta,
* w trybie awaryjnym wycialem wszystkie stery - choc byly juz tylko te
zintegrowane (ale poszly tez kodeki audio wideo itd),
* reset kompa, wylaczylem integranta z BIOSu
* wlozylem karte PCI DO INNEGO SLOTU
* system zainstalowal sterowniki, poprosil o reset
i... to samo.

Sciagnalem nawet z sieci nieco nowsze stery - bez roznicy.

To teraz kawalek ciasteczka do calej tej sprawy: nie dziala mikrofon podpiety do
tej karty (do ktoregokolwiek z 5 jackow, na wypadek, gdyby stery jakos dzielily
gniazda, jak to sie ma w przypadku integrantow CMI). Podpiety do integranta -
dziala.
Czyzby cale wysilki na nic tylko dlatego, ze.... ?

Czy moze jeszcze sie rzucac ?