Re: naprawa XP - brak opcji

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Tue 27 Mar 2007 - 12:33:06 MET DST

Proces Marx <marx@sorry.too.much.spam.write.to.nefsgroup.com> zwrócił
błąd:

> tak, oczywiscie

> nie ma zadnych problemow - widzi wszystkie partycje, nie widzi tylko ze
> jest na nich zainstalowany XP

A rozpoznaje chociaż system plików na tej partycji? Jeśli tak to dziwne,
bo nawet zmiana nazwy katalogu nie powinna zaszkodzić.

> tego wlasnie nie wiem - czy winny jest dysk, czy winna jest instalacja

Spróbuj z oryginalnym/pożyczonym dyskiem jeśli masz, bo ten program do
integracji z którego skorzystałeś już niejednemu zaszkodził. Nie mówię
że jest do niczego, ale czasem sobie nie radzi.

> no to mi nie pomoze, jesli po podmianie plyty system sie nie podniesie

Zrób backup, także MBR.

> Myslalem aby wspomagajaco zainstalowac drivery do nowej plyty majac
> podlaczona ta stara, moze to wystarczy?

Drivery sobie zainstalujesz już później, z wyjątkiem tych do dysku
twardego jeśli się różnią (jakaś SATA, RAID czy co tam masz). Najlepsze
wyjście to zrobienie obrazu partycji systemowej na jakiejś innej, i
przywrócenie w razie czego. Wtedy można sobie doinstalować jak czegoś
będzie brakowało. Jak tak robiłem wiele razy i nie było problemu, a
przywracanie na szybkim dysku to z 5 minut. No i dobrze odinstalować
drivery do innych urządzeń które się zmienią. Niestety trzeba się liczyć
z tym, że na nowej płycie stary system będzie miał problemy z
zarządzaniem energią (jeśli się chipset zmienia), jeśli się to zdarzy to
naprawa nie pomaga, bo ona w ogóle niewiele ingeruje w rejestr, głównie
podmienia pliki windowsa.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8