Re: Jak zmienic litere dysku systemowego (XP) ??

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 22 Mar 2007 - 23:40:49 MET

"Saiko Kila" <fnvxbxvyn@phgzr.vqrn.arg.cy> wrote in message
news:1lr48vm2hoasd.dlg@saikokila.pl...
> Proces Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> zwrócił błąd:

> Swoją drogą zastanawiało mnie, dlaczego nie da się edytować rejestru z
> poziomu konsoli odzyskiwania. Prosi się tam o taką funkcję.

Nie ma też nigdzie możliwości ustawiania partycji jako aktywnej. A to
już jest totalnym przegięciem.

BTW bardzo fajnie pracuje się z płytką instalacyjną Visty. Można sobie
spod niej nawet włączyć obsługę kart sieciowych, dostać się do sieci
lokalnej bądź Internetu (IE tu jednak nie zadziała), ściągnąć
antywirusa, uruchomić i uaktualnić. Działa Total Commander, działa Drive
Snapshot i sporo innych przydatnych narzędzi. A co najważniejsze jest
tam sporo programików przydatnych także przy naprawie padniętego XP-ka,
jak choćby bootcfg.exe naprawiający Boot.ini, bootsec.exe odtwarzający
startowy kod zapisany w bootsektorze partycji, i bootrec.exe robiący to
samo dla MBR. Ponadto da się pracować z partycjami przy pomocy
diskpart.exe: tworzyć, usuwać, ustawiać aktywną, zmniejszać i
powiększać. Nie da się tylko ich przesuwać. Szkoda.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/