Re: Xp media center i udostepnianie

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Wed 21 Mar 2007 - 10:31:37 MET

In news:etpomf$msu$1@news.onet.pl , *Rafał* wrote:
> Witam
> Mam sieć 2 kompy podłączone do rutera Pentagram ADSL2 WiFi
> jeden komp Media Center przez kabel, drugi radiówke, kompy sie pingują ale
> nie widzą zasobów udostępnionych nawzajeem
> obydwa kompy maja dzialajacy net z routera
> ten z wiFi podłączyłem przez kabel to samo pinguje ale nie widzi pod
> systemem
> sprawdzałem wszystko , zapore, czy nie ma firewalli etc i nic, ten z Media
> center ma 2 karty sieciowe na obydwu to samo

Skoro tyle kart, i pewnie związanych z nimi połączeń, może coś pochrzanione
w ustawieniach po tej stronie.
Trzebaby posprawdzać na tej karcie na której 'się pingują', czy wins
włączone i czy netbios powiązany z tcp/ip.
We właściwościach tego połączenia, w zaawansowanych właściwościach protokołu
TCP/IP powinno być włączone netbios (zakłądka wins), tzn na ustawione auto,
a jakby jeszcze mało to wręcz włącz.

No a potem normalnie posprawdzaj to co z udostępnianiem związane:
- udostępnianie proste/nieproste
- nazwy użytkowników i ich uprawnienia
Czyli ta okolica: http://www.banita.pl/konf/smb.html
np. http://www.banita.pl/konf/smbudost.html
Zasady (nie znam praktycznie ograniczeń MediaCenter) z grubsza będą jak dla
XPHome

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)