Re: router i firewall

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Mon 19 Mar 2007 - 19:44:22 MET

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl.invalid> napisał w wiadomości
news:etmosk$apo$1@mx1.internetia.pl...

> Nic tylko sie zgodzic. Cieszy mnie glos rozsadku zwlaszcza ze
> strony MVP, bo kilka razy dyskutowalem na ten temat i z uporem godnym
> lepszej sprawy osoby o tym statusie upieraly sie ze ten polsrodek z
> XP SP2 jest OK i NIC WIECEJ nie trzeba. Co to za firewall, ktory filtruje
> tylko w jedna strone. Przy publicznym IP od strony internetu jestem za pf

Wiesz jak "to" nazywa sie w polskim XP? _Zapora_, i to jest bardzo
trafne określenie. Ma blokować wszystko przychodzące z zewnątrz
i doskonale to robi. Nic poza tym, tylko niektórzy nie potrafią tego
zrozumieć...

> z OpenBSD (jakos bardziej mu ufam niz rozwiazaniu MS ;) i strach patrzec w
> logi co caly czas sie dobija (najwiecej atakow/weszenia jest chyba z Chin)

Tak, tak - ja wiem, że lekiem na całe zło jest wszystko to, co nie
pochodzi z Redmond ;)

> na domyslnie otwarte porty MS Windows/SSH/FTP/VNC itp. a wiec tym przed

E, tam.

> czym personall firewall ma bronic przede wszystkim to niekontrolowany
> wyciek danych od mniej lub bardziej szkodliwego oprogramowania. A tu
> firewall z XP SP2 lezy i kwiczy bo filtruje tylko i wylacznie w druga
> strone.

Już pisałem o tym.

Piciu