Re: router i firewall

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Mon 19 Mar 2007 - 19:28:35 MET

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote:

> Natomiast co do "zamiast": *nie wolno* zamiast. Programowe i
> sprzętowe zapory sieciowe majš zupełnie inne zastosowania i
> mocne i słabe strony. Oba muszš się uzupełniać.

            Nic tylko sie zgodzic. Cieszy mnie glos rozsadku zwlaszcza ze
strony MVP, bo kilka razy dyskutowalem na ten temat i z uporem godnym
lepszej sprawy osoby o tym statusie upieraly sie ze ten polsrodek z
XP SP2 jest OK i NIC WIECEJ nie trzeba. Co to za firewall, ktory filtruje
tylko w jedna strone. Przy publicznym IP od strony internetu jestem za pf
z OpenBSD (jakos bardziej mu ufam niz rozwiazaniu MS ;) i strach patrzec w
logi co caly czas sie dobija (najwiecej atakow/weszenia jest chyba z Chin)
na domyslnie otwarte porty MS Windows/SSH/FTP/VNC itp. a wiec tym przed
czym personall firewall ma bronic przede wszystkim to niekontrolowany
wyciek danych od mniej lub bardziej szkodliwego oprogramowania. A tu
firewall z XP SP2 lezy i kwiczy bo filtruje tylko i wylacznie w druga
strone. AFAIK w Viscie jest juz lepiej (wbudowany dziala wreszcie w obie
strony) ale mimo wszystko ja bym szukal czego darmowego do zastosowan
niekomercyjnych ale zewnetrznego - chocby z tego wzgledu ze nowo pisane
zlosliwe oprogramowanie bedzie zapewne zawieralo rozwiazanie omijajace
zabezpieczenia domyslnego firewalla z Visty.

> zagarnienia objšć na p.c.o.m.winnt), opisujšc zarazem jakie
> masz łšcze internetowe, jak zabezpieczone przez dostawcę i
> czy masz publiczny adres IP.

Wiec zapewne publiczne IP klienckie, a AFAIK Multimedia nie filtruje ruchu
dla IP publicznych u siebie (bo inaczej co to za pozytek z IP publicznego).

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl