Re: Win 2000 Server i rozmiar dysku - pomozcie !

Autor: Zbyszek Kłos <zbigniew.---wykasuj-to---.klos_at_gmail.com>
Data: Fri 16 Mar 2007 - 16:36:36 MET

Tak swoją drogą to ze sprzętowym RAID na LSILOGIC miałem do czynienia w
serwerze IBM x445 ale instalowałem Server 2003. Nie musiałem nawet podawać
żadnej dyskietki z driverami - driver do sterowników SCSI QLogic'a był
wbudowny w system.

To czy masz dyski połączone w RAID czy nie nie ma tutaj znaczenia - tylko w
domowych RAID'ach Intel'a, NVidii czy VIA jest tak, że po włączeniu RAID
kontorler przestaje być widoczny jako standardowy IDE i trzeba podkładać
jakąś dyskietkę przy instalacji. W przypadku prawdziwych sprzętowych RAID to
jak i ile dysków połączysz w RAID nie ma znaczenia - to jest zawsze ten sam
kontroler SCSI wystawiający n skonfigurowanych LUN'ów. Czasem tylko jest
tak, że Windows potrafi rozpoznać dany model kontrolera albo po prostu nie
potrafi (np. nowsze modele ServeRAID IBM'a) i trzeba podawać drivery na
dyskietce.

Pozdr,
Zbyszek