Czemu Vista 64 nie instaluje mi drivera LAN?

Autor: PMarc <pmarcWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 09 Mar 2007 - 18:00:29 MET

Mam kartę sieciową, którą XP wykrywa i uruchamia bez problemu. Program
Microsoftu testujący kompy pod kątem zgodności z Vistą tez zauważa moją kartę i
nie zgłasza zastrzeżeń.

Zainstalowałem więc "dziewiczą" Vistę 64 Home Premium, która wykryła i poprawnie
zidentyfikowala moja kartę (Realtek RTL8168/8111) ale pojawił się idiotyczny
(jak to w produktach MałegoMiękkiego...) komunikat: "System Windows napotkał
problem podczas instalowania oprogramowania sterownika dla urządzenia - System
Windows odnalazł oprogramowanie sterownika dla tego urządzenia, ale napotkał
błąd podczas próby zainstalowania go - Nie można odnaleźć określonego pliku". I
koniec. Karta wisi z wykrzyknikiem i nie działa. Oczywiście nie muszę dodawać,
że Vista nie mówi, jakiego "określonego pliku" nie znalazła. W folderze
instalacyjnym są takie pliki:

netrtx64.cat
netrtx64.INF
rtlh64.sys

Ściągnąłem najnowsze stery ("podpisane") ze strony Realteka, dedykowane do Visty
64 bit, potem kolejne ze strony producenta płyty głównej (karta jest
zintegrowana) i za każdym razem to samo. Próbowałem "wymusić" instalację
określonego modelu i też nic. Wyłączyłem wszystkie zabezpieczenia systemu,
loguję się jako admin i nic. Wersji 32-bitowej nie przyjmuje. W FAQach
producentów też nic nie ma. Ichniejszy serwis z Tajwanu udzielił mi nawet
uprzejmej i niebywale inteligentnej odpowiedzi: "Proszę rozpakować plik ze
sterownikami i urchomić program setup.exe"...

Czy ktoś to miał i przewalczył?

A może ktoś wie, jaki konkretny model karty pracuje z Vistą 64? To odłączę tego
Realteka w diabły...