Vista i SpeedStep.

Autor: Eugene Butusov <dvl_trap__at_devilka.info>
Data: Sun 04 Mar 2007 - 14:32:54 MET

Hej,

   Po dość długiej zabawie z Vistą (przyjemną zresztą) znalazłem moim
zdaniem jej poważną niedogodność. Chodzi o technologię SpeedStep
intela. Mam laptopa Asus V6V, Pentium M 1.86GHz, 2GB RAM. Pod systemem
XP SpeedStep jest obsługiwany bez problemu (używam Notebook Hardware
Control). Natomiast w Viscie mnożnik procesora jest cały czas
ustawiony na wartość maksymalną, zamiast downclock zachodzi throttling.
   Odkryłem to całkiem przypadkiem, po odłączeniu zasialania od
laptopa. Wtedy słychać, gdy procesor wchodzi w idla (delikany pisk).
Obciążony procesor nie wydaje dźwięku (np. podczas skalowania okien).
Po długich poszukiwaniach znalazłem program RMClock, który potwierdził
moje przypuszczenia (brak downclok'a).

   Czy u Was też tak jest? Z jakiegoś powodu zdecydowano się nie
obsługiwać SpeedStep'a? A może jest jakieś narzędzie dla Visty (mój
ulubiony Notebook Hardware Control niestety nie jest jeszcze
kompatybilny z Vistą)?

Pozdrawiam,

--
E.Butusov