Re: przelaczanei uzytkownika klawiszem

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Tue 27 Feb 2007 - 01:04:45 MET

in news:erua47$pc1$1@atlantis.news.tpi.pl , *Marx* wrote:
> nie, ale nie jest to tematem postu
> tyle to wiem, szukalem czegos jak "su - user2" ;)
> Marx

Su, suss to było w NT, możesz próbować, choć w skuteczność wątpię.
Do uruchamiania z innymi poświadczeniami wymyślono w XP polecenie runas.
I jeśli chodzi o wykonanie czegokolwiek (uruchomienie programu, pogrzebanie
w panelu sterowania, jakieś instalacje) to jest wystarczające. Niekoniecznie
trzeba się przelogowywać, powiem więcej, można z konta zwykłego użytkownika
nie wychodzić całymi miesiącami, prace administracyjne wykonując runasem.
Natomiast jeśli to szybkie przełączanie wynika z pracy na 1 komputerze dwóch
osób, z których każda ma mieć swój profil, no to nie pomoże.
Inna rzecz, że 'szybkie przełączanie' ma 2 poważne wady:
1. Jest ogromnie pamięciożerne (ZCP ponad 100 MB tylko do tego celu).
2. Przy zamykaniu systemu jeden z użytkowników, jeśli nie ma pod ręką tego
 drugiego, a on się nie wylogował, musi 'zabijać' jego pracujące programy
 na oślep, nie dając szansy nawet na uaktualnienie.
Z tych powodów, jeśli nie ma jakichś specjalnych przyczyn ('szybkozmienna'
praca obu na przemian), wolałbym zamiast szybkiego - normalne wylogowanie
i zalogowanie drugiego.

--
Pozdrawiam, :Sławomir Stępniak: slaw1step@poczta1.1onet.pl (bez cyfr)