Re: Windows 2003 i wszystko z serwera

Autor: Kajetan <no-mail_at_no-problem.pl>
Data: Mon 26 Feb 2007 - 22:57:37 MET

Użytkownik "Piotrek" <piotrek@wp.pl> napisał w wiadomości
news:eru5ka$aqt$1@atlantis.news.tpi.pl...

> OK. Dzięki. A jeszcze takie pytanie. Jakbym miałpowiedzmy 50 pracowników
> na terminalach, czy mogę każdemu z nich przypisać prawa do uruchamiania
> tylko określonych programów ?

Mozesz. Np. przez Software Restriction Policy.

> Chodzi mi o to, że nie którzy nie korzystają np. z offica, i aby być w
> zgodzie z prawem (i ilością nabytych licencji) nie mieli wogóle do niego
> dostępu ?

To bardziej skomplikowane, bo Office jest licencjonowany na Device a nie
User.
Wiec jesli jestes w stanie wskazac komputery na ktorych nie bedzie mozna
uzywac Office
to mozesz miec mniej licencji, oczywiscie zakladajac ze bedziesz w stanie
zablokowac
uruchamianie Office na tych PC. Z kruczkow, pamietaj ze potrzebujesz tez
licencji na serwer
(tj. jesli masz 50 terminali, na 30 z nich chcesz miec Office, to musisz
miec 31 licencji,
ta dodatkowa 31 to licencja na serwer).