Re: Obraz, kopia - czym?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 23 Feb 2007 - 11:23:20 MET

"artiun" <artiun@spam.wp.pl> wrote in message
news:ermdg4$kg4$1@news.onet.pl...
> witam,
> mam do przeniesienia system z dysku na dysk.
> System W2K + SP4. Dysk 80GB, na nim 3 partycje.
> Dysk docelowy 160GB. Chodzi mi o to by nie instalować na nowo systemu.
> Partycje z danymi mogę przegrać bez kombinacji. Pytanie dotyczy
> systemowej,
> czym mogę ją przegrać z dysku na dysk przy wpięciu obu dysków do
> komputera, tak by po przepięciu w BIOS'ie system wstał z drugiego
> dysku?

Tak, pod warunkiem, że na koniec wepniesz dysk docelowy w miejsce
oryginalnego, zapiszesz na nim standardowy kod startowy do MBR i
ustawisz jego partycję systemową jako aktywną. Ponadto albo nie wpinaj
oryginalnego dysku przed pierwszym uruchomieniem skopiowanego systemu,
albo usuń podpis dysku (nt-signature) na dysku docelowym. BootIt potrafi
to zrobić (MBR View ==> Clear sig), ale może to być równie dobrze zwykłe
DOS-owe polecenie fdisk /mbr.

> Czy można to zrobić bezpośrednio z Windows'a.

Nie, bo partycja źródłowa będzie zablokowana.

> Czy wymagane jest zachowanie tej samej wielkości partycji systemowej?

Nie.

> Czy najpierw należy przegrać systemową a potem założyć w wolnej
> przestrzeni pozostałe partycje?

Nie.

CopyWipe lub BootIt Next Generation http://www.terabyteunlimited.com .

--