Re: Ofiara Visty, czyli poszukiwania PM'a dla partycji dynamicznych ? ; )

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Thu 22 Feb 2007 - 16:48:45 MET

Michal Kawecki wrote:
> "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> wrote in message

> :-)

> Nie, nie i jeszcze raz - nie. Nawet o o tym nie myśl. Wolumin dynamiczny
> nie ma nic wspólnego z tradycyjną partycją poza systemem plików
> oczywiście. Baza danych opisująca dysk dynamiczny jest umieszczona na
> początku lub na końcu dysku i nie radziłbym w niej grzebać żadnym
> amatorsko pisanym narzędziem.

Swego czasu udało mi się 'zamontowac' ntfs pod linuxem rozlozony na 4
dyskach (stripe, zalozone pod 2003 albo XP - w tej chwili nie pamietam).
Tu sytuacja jest nieco inna, vista w tym grzebala i jak dotad nie udalo
mi sie zmontowac block-device'u z 5 dysków, który mógłby funkcjonowac
jako ntfs.

> Jeżeli byłby to wolumin położony na pojedynczym dysku twardym, to można
> by taki dysk spokojnie przekonwertować na dysk podstawowy i potem zrobić
> z nim cokolwiek. Niestety u Ciebie występuje wolumin łączony rozłożony
> na kilku dyskach. A z tym to już niestety nic się nie da
> najprawdopodobniej zrobić, oczywiście poza wykopiowaniem danych i
> założeniem nowego woluminu.
>
> Próbowałeś dostać się do tego woluminu spod innego systemu Windows? Np.
> Windows 2003?

Jeszcze nie, swego czasu uzywalem ze wzgledu na niezablokowane
softwareowe raidy, w tej chwili jednak nie pamietam mozliwosci W2003.
Czy serwer oferuje zmniejszanie volumenu typu 'linear' ?

--
Rafał Łukawski
http://rafal.lukawski.pl/