Re: Zmiana daty i godziny w systemie bez uprawnień admina

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Wed 21 Feb 2007 - 20:17:11 MET

In news:erfb4h$uq8$1@news.dialog.net.pl , *Piotr* wrote:
> Witam!
> Czy zwykły użytkownik WindowsXP może zmienić godzinę i datę w systemie czy
> bezwzględnie może to zrobić tylko administrator?

Ogólnie rzecz biorąc może.

> Czy istnieje jakiś sposób
> aby zmienić datę i czas inaczej niż klikając na odpowiednią ikonkę w Panelu
> Sterowania

Tak, np. z okna cmd polecenie time

> obchodząc ograniczenia nadane użytkownikowi?

A tu go boli ;), no to raczej nie, jeśli ograniczenia nałożył Administrator
(wielkośc litery A ma znaczenie ;)

> Czy poza zmianami w
> BIOS istnieje jakiś sposób programowy lub jakieś przełączniki systemu
> pozwalające zmienić godzinę?

W celu ww. pozwolenia trzeba użytkownika dodać do zasady 'Zmiana czasu
systemowego' w gpedit.msc. Tylko trzeba móc to gpedit.msc uruchomić.
Po uruchomieniu Zasady komputer lokalny, Konfiguraca komputera, Ustawienia
systemu Windows, Ustawienia zabezpieczeń, Zasady lokalne, Przypisywanie praw
użytkownika, Zmiana czasu systemowego - dwuklik, dodaj użytkownika...
Chyba, że działają jakieś inne zabezpieczenia, których nie znam.

> Gwoli wyjaśnienia: nie mój komputer i nie wiem czemu administrator nie chce
> użytkownikowi wyregulować zegara w firmowym notebooku z WindowsXP.

Bo w sieci użytkownicy nie powinni sobie regulować zegarków, powinny za to
być zsynchronizowane automatycznie. Rozregulowane zegarki to tylko kłopot.
A tak w ogóle, to on jest podłączony do domeny? Może powinien się raz po
raz podłączyć do macierzystej sieci, wtedy autoustawianie zegarka zadziała.

> Może po prostu administrator oczekuje podwyżki?

Też mi pytanie, ciekawe kto by nie oczekiwał :)

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)