Re: Problem z dostępem do internetu na stacjach roboczych

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sat 17 Feb 2007 - 23:02:09 MET

Użytkownik <dorsz007@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:1171735965.851876.292300@l53g2000cwa.googlegroups.com...

PS. Czy ktoś mógłby polecić jakiś program do zmiany rozmiaru partycji
"na gorąco" w systemie winnt 4.0? Próbowałem partition magic 8.0,
paragon, ale nie da się tego zrobić na tej platformie.

** A co się dzieje w chwili, gdy próbujesz zmian?
Bo może po prostu wyrzuca błąd, w stylu "Partition improperly dismounted"
(Partycja źle odmontowana), odpal system, zadaj chkdsk /f dla wszystkich
partycji (1), jeśli o jakiejś zapyskuje, że teraz nie można, to zezwól na
sprawdzenie przy starcie systemu. Jak wszystko będzie sprawdzone i
naprawione, normalnie zamknij system, aż się wyłączy zasilanie, lub
wyświetli komunikat zezwalający, wtedy spróbuj PM8 (Ale DOSowym, nie
windzianym!) zmienić rozmiar(y). Jeszcze jedno - gdy rozmiar partycji
przekracza rozmiar widziany przez BIOS, to lepiej się wstrzymać, choć w moim
przypadku draki nie było. Dobrze jest zabezpieczyć dane (backup) przed
'resize' partycji.

(1) Czasem wystarczy normalnie odpalić system i go zamknąć, i nie przerywać
(zwłaszcza zamykania!) jeśli to nie będzie niezbędne. Po takim start-stop
czasem samo się naprawia. Też tak miałem.

--
LH
http://www.youtube.com/watch?v=xmsV9R8FsDA