Windows 2000 - BSoD podczas bootowania, problem z tcpip.sys

Autor: z/svc <z/svc_at_>
Data: Sat 17 Feb 2007 - 12:53:45 MET

Witam,

Mam dość poważny problem z Windows 2000 PL SP4 i proszę o pomoc.

Problem ma dość długą historię. Może najpierw konfiguracja kompa:

Płyta ECS K7VZA 1.0 + Duron 700 MHz + 512 MB Ram. Windows 2000 PL
5.00.2195 SP4 na licencji MSDNAA.

Oryginalnie w kompie były dwie karty sieciowe, D-Link 10 MB oraz 3COM
905B Combo 10/100 MB.

Często gęsto podczas bootowania Windows wywlał się z BSoD wgłaszając
STOP i błąd w tcpip.sys. Żeby odpalić kompa trzeba było resetować go,
aż do skutku, za którymś razem startował. Czasami aby go "wspomóc"
wyjmowany był kabel sieciowy z 3Coma.

Szukałem wtedy na necie możliwych źródeł problemu i z analizy STOPa
oraz znalezionych informacji wyszło mi, że problem jest w sterowniku
do 3COMa.

Ostatnio wyjąłem 3COMa, sterowniki odinstalowałem, zostawiłem tylko
sieciówkę D-Linka i przez chwilę wszystko było OK.

Obecnie jednak sytuacja wygląda tak, że system wywla mi STOPa w
tcpip.sys za każdym razem podczas bootowania, niezależnie od tego,
która z tych kart jest włożona do kompa. Mało tego, wystarczy, że
włożę kartę w slot PCI, bez instalacji sterowników, konfiguracji czy
podłączania do sieci.

Jak tylko Winda wykrywa kartę sieciową w kompie, to podczas bootowania
od razu jest BSoD. Wnioskując z momentu, w którym to się dzieje,
wygląda na to, że jak tylko Winda próbuje użyć sieci (TCP/IP ?), to od
razu zwiecha.

Nie mam pojęcia, jak sobie z tym poradzić i co zrobić dalej. Prosiłbym
o wskazówki, może ktoś z Was napotkał na taki problem. Reinstalacja
nie wchodzi w grę, ponieważ przepadłaby licencja na system.

Poniżej wpis z logów systemowych:

The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was:
0x0000001e (0xc0000005, 0xbfc0412c, 0x00000000, 0x00000000). Microsoft
Windows 2000 (v15.2195).

Do D-Linka używam systemowych sterowników dla Realteka, do 3COMa
najnowszych od producenta.

Początkowo byłem przekonany, że to jest problem tylko z 3COMem, ale
teraz wydaje mi się, że problem jest gdzieś w Windows.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

--
z/svc