Re: XP z dysku IDE na SCSI ?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 12 Feb 2007 - 23:18:20 MET

"Siutek" <siutek@poczta.onet.pl> wrote in message
news:eqqhdd$icl$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Mam system XP na dysku IDE. Chce przenieść cały system (1 partycja
> 20gb) na dysk SCSI podpięty do kontrolera Adaptec. Jak to zrobić bez
> re-instalacji?
>
> Kiedyś robiłem to za pomocą obrazów, ale interfejsy dysków były takie
> same. Teraz mam różne interfejsy i boje się, że przy starcie system
> wysypie się.

Najpierw zainstaluj sterowniki do tego kontrolera w systemie (zapewne
już są). Plik sterownika SCSI aic78xx.sys przemianuj na Ntbootdd.sys i
umieść w katalogu głównym partycji. Jeżeli na dysku SCSI miałeś jakieś
partycje, to teraz spod diskmgmt.msc usuń im literki (to ważne).
Następnie przekopiuj partycję systemową na dysk SCSI jakimś narzędziem
działającym spoza systemu i ustaw ją jako aktywną. Odepnij dysk IDE, w
BIOS-ie wskaż dysk SCSI jako urządzenie bootujące zaraz po CD i odpal
Konsolę Odzyskiwania z płytki CD. Prawdopodobnie będziesz musiał podać
jej podczas uruchamiania na dyskietce sterowniki SCSI, żeby w ogóle
raczyła ten dysk zobaczyć. Spod Konsoli wykonaj trzy polecenia: fixmbr,
fixboot <literka:> (literkę partycji systemowej ustalisz poleceniem MAP)
oraz bootcfg /rebuild. To ostatnie polecenie w efekcie powinno zapisać
nową ścieżkę do systemu w pliku Boot.ini w postaci scsi() a nie multi(),
jak było poprzednio.
I to w zasadzie byłoby wszystko.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]