Re: Instalacja AD na XP Home

Autor: Robert Winkler <winkel_at_NOSPAMpoczta.fm>
Data: Sat 10 Feb 2007 - 15:39:57 MET

> Z tego, co zdążyłem się zorientować, to AD wchodzi w skład Administration Tools
> Pack (plik adminpak.msi). Z pliku ADMINPAK-README.TXT:
> The AdminPak.msi file will ONLY install on
> 1. Windows XP Professional build 2600 with QFE Q329357 or
> 2. Windows XP Professional SP1 or
> 3. Windows Server 2003

Administration Tools to tylkopakiet pozwalający na zdalne administrowanie
serwerem Active Directory, za pomocą komputera który nie jest kontrolerem domeny.
Nie ma w tym pakiecie samego Active Directory.

PS. ADAM to tylko pusta baza LDAP oparta o ten sam engine co Active Directory

> Gdyby to było takie proste... Mam XP Home i nie bardzo mogę i chcę zmienić.
> Zainstalować jako drugiego też się nie da - laptop z 30GB dyskiem, XP + linux na
> drugiej partycji + dane = bardzo mało wolnego miejsca.

Instalacja Windows 2000 Server i Window 2003 Serwer (za wyjątkiem Web Edition)
to jedyne rozwiązanie, jeśli posiadany przez ciebie komputer nie pozwala na to
to możesz zapomnieć o nauce obsługi AD

Zamień dysk na większy, ściagnij Virtual PC lub VMWare
i zainstaluj na maszynie wirtualnej serwer.

--
Robert Winkler