Re: Vista + XP = Problem

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Thu 08 Feb 2007 - 20:30:46 MET

In news:c3ffqe.bal.ln@kwinto.prv,
*Michal Kawecki* <kkwinto@o2.px> typed:
> "Piotr Palusiński" <perfekt_xl@invalid.wp.pl> wrote in message

> Po tym poleceniu mamy z powrotem menu startowe XP. A mieliśmy
> pracować z menu startowym Visty :-). Ech, dajmy już spokój. Ja wiem
> że można tym programikiem wiele zdziałać o ile jest się maniakiem
> tajników wiersza poleceń. Ale po co, skoro są o wiele przyjaźniejsze
> narzędzia?

Jak przywrócić bootloader Windows Vista?
Jeśli po instalacji starszego systemu operacyjnego Windows, znikła nam
możliwość wyboru Windows Vista, należy wykonać następujące kroki:

Wkładamy płytę instalacyjną do napędu optycznego i z niej uruchamiamy
komputer. W module Instalowanie systemu Windows (Install Windows), klikamy
Napraw komputer (Repair your computer).
Jeśli system wykryje nieprawidłowości z uruchomieniem Windows, zostanie
wyświetlone okno Opcje odzyskiwania systemu (System Recovery Options),
należy skorzystać z kontrolki Rozpocznij naprawę (Startup Repair). Windows
Vista sprawdzi z czym jest problem i spróbuje go samodzielnie naprawić.
Resetujemy komputer i sprawdzamy, czy możemy uruchomić system, jeśli nie, to
powtarzamy kroki 1 i 2. Należy przejrzeć komunikaty i upewnić się, że
wszystkie błędy zostały wyeliminowane.
Uruchamiamy Windows Vista i wykonujemy następujące czynności, aby dodać do
bootloadera starsze systemy Windows. Uruchamiamy Wiersz polecenia (Command
Prompt) na prawach administratora. Wpisujemy x:\boot\bootsect.exe -NT60 All
(x - litera przypisana do CD-ROM'u). Następnie dodajemy wpisy uruchamiające
starsze systemy operacyjne. Na przykład dla Windows XP robimy to tak:
cedit -create {ntldr} -y "Windows XP". Określamy partycję z zainstalowanym
systemem bcedit -set {ntldr} device partition=y: (y - partycja z Windows
Vista). Na końcu określamy ścieżkę pliku ntldr: bcedit -set {ntldr} path
\ntldr.

--
Piotr Palusiński [Microsoft MVP]
http://www.microsoft.com/poland/communities/mvp/default.mspx