Re: Explorer problem

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Thu 08 Feb 2007 - 03:28:58 MET

Użytkownik "RK" <robert.kajdaniak@tnijneostrada.pl> napisał w wiadomości
news:eqdrlo$8rk$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Ostatnio kilka razy wywalił mi się Explorer (zamknięcie aplikacji).
> Dzieje się tak z tego, co zauważyłem kiedy wykonuję jakieś operacje na
> plikach filmowych (avi) - odpalenie plików, przeniesienie itp. Dotyczy
> to różnych plików, a przynajmniej kilku. Co może być tego powodem?

Wiele nie podałeś, ale spróbuję zacząć.
Przede wszystkim - trochę konkretów - jaki błąd konkretnie, tj. numer, bądź
zapis z dziennika zdarzeń, jak to z odpaleniem, na początku, na końcu, z
przeniesieniem, na tej samej partycji, na różnych...?
Kodeki (jakie?) sprawne? Pliki nie uszkodzone? Dysk HDD w porządku (system
plików i nośnik), sprzęt (pamięc, proc) nie nawalają? Dysk w UDMA, czy PIO?
Kable sprawne? (miałem jaja, jak połamały się żyłki w kablu taśmowym UDMA -
80żyłowym.)

Sprawdziłbym, czy:
System nie jest przetaktowany, np. podkręcona FSB, czy pamięć OK, do
sprawdzenia programem Memtest (http://www.memtest.org), czy w porządku jest
HDD (chkdsk /r, jak zapyta, czy przy kolejnym starcie systemu, to pozwól,
zbada system plików i nośnik, co może długo potrwać, jeśli dysk ma większą
pojemność, bo musi przelecieć całą partycję), czy podociskane są moduły i
złącza, obejrzyj taśmę łączącą dysk z płytą, choć wtedy to by cały system
nawalał, gdyby coś z nią było.

Gdyby nie pomogło, to opisz co i jak zrobiłeś, napisz, jaki system, czy są
poprawki, a także, czy i ewentualnie co towarzyszyło faktowi, ze zaczęły sie
takie "jaja". Im lepiej opiszesz swój problem, tym łatwiej będzie ci pomóc.

--
LH
http://www.youtube.com/watch?v=xmsV9R8FsDA