Win2k na licencji XP

Autor: Kinetyk <telekinetyk_at_o2.pl>
Data: Wed 07 Feb 2007 - 08:15:25 MET

Słyszałem, że licencja Windows XP Professional jest "zgodna w dół",
tzn mając licencję na XP Pro mozna zamiast niego używać Windows 2000
Pro. Mam w związku z tym kilka pytań;
- czy dotyczy to również wersji OEM?
- czy instalka Windows 2000 może wtedy pochodzić z dowolnego źródła?
- skąd wziąć klucz rejestracyjny Windows 2000? czy może być dowolny?
Może macie jakieś linki do informacji na ten temat? (np na stronach
MS) Mnie się nie udało znaleźć nic poza informacją, że można. W
archiwum też mi się nic w oczy nie rzuciło. Jeśli macie namiary to też
proszę :)
I przy okazji zapytam, może wiecie, czy Vista też ma licencję
upoważniającą do instalacji starszej wersji systemu? Gdzie można o tym
poczytać?

Pozdrawiam w środowy poranek
Kinetyk