Re: UDMA... jaki?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Mon 05 Feb 2007 - 17:03:31 MET

news:eq7bgp$mmr$1@polsl.pl...

> Nic nie trzeba ustawiać. Automatycznie powinien ustawiać
> się najwyższy możliwy tryb.

Acha, rozumiem.

> Z jakiego dysku? I czy sekwencyjny faktycznie?

Nowiutkie dwa dyski Seagate, na taśmie 80-żyłowej.
Testowałem programem DiskSpeed V1.1 z Roadkill Software.

Ich szybkości:
Logiczny C:
sekwencyjny 36.1 MB/s, random 2.9 MB/s, access time 9 ms.
fizyczny 0
sekwencyjny 36.4 MB/s, random 2.8 MB/s, access time 9 ms.

logiczny D:
sekwencyjny 35.9 MB/s, rqandom 3.2 MB/s, access time 8 ms.
fizyczny 1
sekwencyjny 36.4 MB/s, random 3.3 MB/s, access time 7.5 ms

> Z dysku na dysk czy partycja-partycja?

Nie ma wielkiego znaczenia, obu próbowałem. Między dyskami ciut szybciej
oczywiście, ale bardzo niewiele.

> Dyski UDMA66? To byłyby dosyć stare ;)

Może i więcej, musiałbym zajrzeć do specyfikacji.
Mniejszy, primary, C:, to ST3802110A, a większy, secondary, D:, ST3320620A,
odpowiednio 80 i 320 G.

A spróbuję.

--
LH