Re: [XP Prof] Dwa lacza internetowe

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 05 Feb 2007 - 13:26:41 MET

Johnny napisał(a):
> Zakladam, ze jedno lacze, to z publicznym IP bedzie stalo ZAWSZE, bo ono
> jest bardzo stabilne, uzywam go teraz.
> No i chcialbym po prostu niskim kosztem zwiekszyc przepustowosc ogolnego
> lacza, dlatego pomyslalem o tym drugim dostawcy, ktory jest tani, ale ma
> stabilnosc lacza tak na 95%.
> Czy uda mi sie to zrobic na Windowsie czy nie bardzo?
> Moze jakis soft dodatkowy bylby uzyteczny?

Takie coś wymagałoby nie tylko oprogramowania, ale po prostu
wsparcia od strony dostawcy łącza. Bo nie wyślesz z łącza
pakietów z IPkiem drugiego łącza -- router dostawcy stwierdzi
atak i je wytnie prawdopodobnie.

Musiałbyś mieć zatem dwa łącza od tego samego dostawcy
i je agregować, albo wykupić niezależną pulę adresów
i postawić BGP. Ale przy kosztach takiego rozwiązania
raczej nie będziesz się nad tym zastanawiał :)

IMHO jedyne sensowne, *tanie* rozwiązanie to dwa łącza z
publicznymi adresami IP i dwa wpisy w DNSie. Klienci będą
korzystać z obu IP na zmianę rozkładając obciążenie łącza,
a w razie padu używane będzie tylko łącze na którym da się
zestawić połączenie.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |